piątek, 28 marca 2014

Czas na książkę!


W ciągu ostatnich trzech dni przeczytałam 364 strony książki o kobiecie, której tragiczna diagnoza choroby Alzheimera o wczesnym początku całkowicie zmieniła jej życie. Autorka  Lisa Genova  opowiedziala prawdę o tej chorobie, osiągnęła swój cel zbierając materiał do tej książki, która otrzymała poparcie stowarzyszenia National Alzheimer's Association. I kiedy czytasz, o tym że można umyć zęby kremem nawilżającym zamiast pastą do zębów, że można posikać się, zapominając drogi do toalety we własnym domu, 
że ..., że ...

Dorwałam się do tej książki, którą już jakiś czas temu podrzuciła mi wspaniała osoba, z przesłaniem: " oderwij się troszkę od tego raka i zamień myśli na inne", solidnie zdążyła się zakurzyć - nim po nią sięgnęłam. Zrobiłam to w momencie, gdy walczyłam ze swoim bólem po odejściu Kasi, by chyba rzeczywiście w tej sytuacji "zamienić myśli", w między czasie zachowania ludzi, których wydawałoby się jakoś znać - pozwoliły mi oddalić się od tego tematu, na tyle na ile uznałam, że jest to bezpieczne dla mnie. I tak, zatęskniłam za weekendami, podczas których kabel od sieci był odcięty, a ja pochłaniałam tekst ze zrozumieniem i z przeżywaniem go. Za takimi weekendami, gdzie 2400 stron było mało i powodowało niedosyt! Podczas trzech ostatnich dni dojrzałam do tego, by wreszcie teraz zacząć też realizować coś z książeczki " Course guide summer term 2014" 
A, po dwóch antybiotykach - przyszedł czas na środek odczulający, od tygodnia jestem jak "przedszkolak z różyczką". Jutro zaczynam pakowanie w 2bed flat, po czterech latach w tym miejscu, czas na zmianę. Nowe idzie ...
I love my mind!

PS. Kartki tekstowe podrzuciła mi ostatnio moja córka, troszkę z troski, troszkę z miłości, i przede wszystkim dlatego, by poprawić mi samopoczucie.
Moja córka, mój NAJlepszy przyjacie

3 komentarze:

  1. chcialam zamowic ale niestety w tej chwili niedostepna .....

    OdpowiedzUsuń
  2. Kochana Anitko chwilowo jest niedostępna. Ja wlaśnie przeczytałam, znajoma mi pożyczyła. I z tego co widzę, to jest to wydanie sprzed kilku lat, to którą ja mam w dłoni - z 2011r. Widocznie jest jej "wznowienie".
    Sprawdzaj empik i inne źródła, będzie jej kolejna premiera wkrótce. Polecam!! Buziak :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podalam im swoj email , maja powiadomic , dzieki Patuniu
      buzka kochana :*

      Usuń